sky-main-page

تعویض ممبران های اسمزمعکوس RO

تعویض ممبران های اسمزمعکوس RO

تعویض ممبران های اسمزمعکوس RO

تعویض غشاهای اسمزمعکوس RO


غشاهای  اسمز معکوس و تصفیه آب

استفاده از غشاهای اسمز معکوس در صنعت تصفیه آب به دلیل نیاز به فیلتراسیون برای حذف ناخالصی های ناخواسته از آب، یک روش استاندارد است. تصفیه آب غشایی از طریق استفاده از موانعی انجام می شود که تنها به مواد خاصی اجازه عبور از منافذ کوچک غشا را می دهد در حالی که اجازه نمی دهد انواع دیگر آلاینده ها وجود داشته باشد. غشاهای مختلفی در سرتاسر بازار مورد استفاده قرار می گیرند که به عنوان فرآیندی در تصفیه آب های زیرزمینی، آب های سطحی و فاضلاب تا حدی که برای صنایع و به ویژه مصرف قابل قبول است عمل می کنند. این صنعت در نتیجه نیاز به مبارزه با منابع آبی با کیفیت پایین مانند رودخانه ها، دریاچه ها، چاه ها، نهرها و اقیانوس ها به منظور ارائه روش های جایگزین بیشتر در تامین سلامت، ایمن، پایدار و در دسترس، صنعتی است که به سرعت در حال رشد است.

همانطور که گفته شد، انواع مختلفی از غشاها برای تصفیه آب وجود دارد. عواملی که ایجاب می کند کدام غشاء موثرتر باشد به انواع آلاینده های موجود در آب و کیفیت آب مورد نظر مصرف کننده بستگی دارد.

دو نوع از رایج ترین غشاهای مورد استفاده در صنعت عبارتند از:

فیلتراسیون غشایی (اولترافیلتراسیون، میکروفیلتراسیون) با حذف ذرات (عمدتاً جامدات معلق) از آب از طریق عملکرد تحت فشار کار می کند.
غشاهای اسمز معکوس/نانو فیلتراسیون که به طور مشابه در تولید آب شیرین از جلوگیری از عبور مولکول های محلول بزرگتر از منافذ کوچک غشای نفوذ پذیر عمل می کنند، در حالی که اجازه می دهند آب خالص از آن عبور کند.

عناصر غشایی:

اسمز معکوس (RO)،

نانوفیلتراسیون (NF)،

اولترافیلتراسیون (UF)

غشاها:

اسمز معکوس (RO)، نانو فیلتراسیون (NF)، اولترافیلتراسیون (UF)

غشای اسمز معکوس یک محصول ضروری برای جابجایی آب و فاضلاب است. سه نوع دیگر از غشاها وجود دارد که بر اساس اندازه منافذ غشا طبقه بندی می شوند و به طور گسترده برای اهداف تجاری استفاده می شوند:

میکروفیلتراسیون (MF)، اولترافیلتراسیون (UF)، نانوفیلتراسیون (NF).

این چهار نوع غشاء به طور گسترده برای برآوردن اهداف قوانین آب آشامیدنی و دستورالعمل های تصفیه آب و فاضلاب استفاده می شود. غشای اسمز معکوس همچنین برای پردازش آب نمک زدایی و/یا آب فوق خالص (UPW) برای مصارف مختلف صنعتی و دیگر مصارف، مانند تهیه آب از نیروگاه ها، ساخت تراشه های الکترونیکی، صنایع غذایی، دارویی، پزشکی و غیره استفاده می شود.

غشاهای RO همچنان از غشاهای مورد استفاده برای تصفیه آب در تصفیه فاضلاب عقب مانده اند. با این حال، حوزه تجاری فاضلاب به سرعت در حال افزایش است و از بینش‌ها و چالش‌های فنی که برنامه‌های تصفیه آب به آن پرداخته‌اند، بهره می‌برد. تقریباً هر فناوری و روش سنتی تصفیه آب دارای معادل یک غشاء است.

برای یک تأسیسات معین، مناسب‌ترین و شاید مطمئن‌ترین فرآیند تصفیه آب باید بر اساس شرایط عملیاتی خاص، ویژگی‌های عملکردی و متغیرهای اقتصادی (حقوق صاحبان سهام و هزینه‌های O&M) انتخاب شود. به همین دلیل است که درصد زیادی از محصولات موجود در بازار برای فرآیندهای غشایی، انواع فناوری‌های غشا استاندارد و RO هستند.

با این حال، تعداد فزاینده‌ای از سیستم‌های تصفیه آب وجود دارد که فقط شامل فرآیندهای غشایی (غشاء و/یا غشای یکپارچه) هستند. یکی از کاربردهای موفقیت آمیز فیلتراسیون غشایی، ارتقاء امکانات عملیاتی موجود است. از طریق ترکیب فناوری غشای RO، اندازه دستگاه (جریان آب) کارخانه و قوام پساب را می توان با هزینه نسبتاً کمتر به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشید.

تماس با ما:

تماس باما

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دسته بندی مقالات

پروژه های شاخص

برچسب ها

تبلیغات

کلینیک تصفیه آب ایران