sky-main-page

تصفیه آب سیکل بسته سرمایشی و گرمایشی

تصفیه آب سیکل بسته سرمایشی و گرمایشی

تصفیه آب سیکل بسته سرمایشی و گرمایشی

تصفیه آب سیکل بسته (محدود) سرمایشی و گرمایشی

اهمیت تصفیه آب  سیکل های محدود این است که آب موجود در سیستم سرمایش یا گرمایش شما به طور چشمگیری بر عملکرد شما تأثیر می گذارد. اگر به طور مرتب آب را در مکانیسم خنک کننده کنترل و تصفیه کنید، مشکلات ناشی از رسوبات  و خوردگی خطوز آب را کاهش می دهد. با این حال، نظارت بر کیفیت آب سیستم سرمایش یا گرمایش ممکن است کاری نباشد که شما تجربه یا تجهیزاتی برای انجام آن داشته باشید. نگران نباشید شما می توانید خدمات تخصصی آب را در سیستم خنک کننده سیکل محدود خود دریافت کنید. اما قبل از درخواست قیمت، باید سیستم خود و اینکه چرا تصفیه آب برای حفظ آن حیاتی است را درک کنید.  

مروری بر سیستم های سیکل محدود سرمایشی گرمایشی

سیستم های خنک کنن یا گرمایشی که از آب استفاد می کنند می توانند گرمایی که به دست می اید  توسط مایع را با یکی از دو روش – سیکل محدود یا سیکل باز پخش کنند.  سیستم های باز می توانند مشکلات متعددی با ورود آلاینده ها به آب برج خنک کن داشته باشند. با توجه  به دما، آب نیز می تواند در برج خنک کن باز تبخیر یا منجمد گردد.   یک سیستم مدار محدود آب را کاملاً در داخل لوله ها محصور نگه می دارد و حجم و کیفیت آب را حفظ می کند. با توجه به نیازهای تعمیر و نگهداری کمتر یک سیستم محدود، این نوع سیستم ممکن است در طول زمان هزینه تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به سیستم مدار باز  داشته باشد.  

تصفیه آب سیکل بسته
تصفیه آب سیکل بسته

 

نگهداری از سیستم تصفیه آب سیکل محدود سرمایشی گرمایشی

سیستم های سیکل محدود احتمال آلودگی کمتری دارند، اما بی نیاز به تعمیر و نگهداری نیستند. بی توجهی به نگهداری یک سیستم محدود باعث رشد لجن و رسوبات می شود. رایج ترین مشکل این سیستم ها رسوبات گل و لای اکسید آهن مغناطیسی سیاه است. با گذشت زمان، ذرات اکسید آهن مغناطیسی به یکدیگر متصل می شوند و در قسمت های باریک سیستم جمع می شوند. رایج ترین مکان های این لجن عبارتند از:   -لوله های باریک. -سطوح انتقال حرارت -کویل های سرمایشی یا گرمایشی. -فن کویل.

کاهش سطح PH

مشکلات دیگر ممکن است با کاهش سطح pH آب ایجاد شود. کاهش pH می تواند نشان دهنده رشد باکتری یا نشت در سیستم باشد که بر سطح آب و مواد شیمیایی تأثیر می گذارد. همچنین ، باکتری ها یا رسوبات معدنی می توانند توانایی سیستم در انتقال گرما را با پوشش دادن سطوح قطعات کاهش دهند. مراقبت منظم از اجزا از طریق آزمایش آب و نگهداری شیمیایی از خوردگی اجزای داخلی سیستم جلوگیری می کند. در حالی که سیستم های باز نیاز به نظارت بر سطح آب و مشاهد ذرات معلق از محیط دارند، سیستم های مدار محدود به کنترل شیمیایی آب نیاز دارند. تصفیه آب و جلوگیری از خوردگی و یخ زدگی بخشی از نگهداری این سیستم ها است.

سیستم تصفیه آب سیکل محدود

تصفیه آب سیکل محدود مناسب باید قبل از راه اندازی سیستم جدید برای اولین بار آغاز شود. هنگامی که سیستم سیکل محدود شروع به کار کرد، تا زمانی که سیستم علائم خرابی را نشان ندهد، نتایج خوردگی را مشاهد نخواهید کرد. به همین دلیل است که هدف اکثر خدمات تصفیه آب جلوگیری از خوردگی، رسوب و  رشد میکروبیولوژیکی است.  

در تئوری، یک سیستم سیکل محدود هرگز نباید نشت کند. با این حال، خوردگی تحت تاثیر میکروبیولوژیکی (MIC) می تواند به سرعت منجر به نشت سیکل محدود در سیستم های غیر تصفیه  شود. قبل از افزودن سیستم تصفیه آب، پرسنل در محل باید سیکل محدود را بشویند تا از تجمع باکتری ها روی سطوح آهنی جلوگیری شود. این فرآیند کامل تمیز کردن و شستشو یک دفاع بسیار موثر در برابر MIC است.

 

تصفیه آب سیکل بسته
تصفیه آب سیکل بسته

وقتی رشد میکروبیولوژیکی کنترل نشود چه اتفاقی می‌افتد؟

رشد فراوان باکتری ها، جلبک ها و قارچ ها روی سطوح می تواند منجر به رسوب میکروبیولوژیکی در سیستم های آب خنک کننده شود. این مشکلات میکروبیولوژیکی معمولاً سریعتر ایجاد می شوند و در سیستم های سیکل باز گسترده تر هستند. با این حال، سیستم‌های چرخشی محدود پتانسیل یکسانی برای حمایت از رشد میکروبی، خوردگی و رسوب‌های رسوب دارند.   هنگامی که رشد میکروبیولوژیکی کنترل نشود، می تواند به سرعت یک بیوفیلم روی سطوح خیس تشکیل دهد.

این تشکیل بیوفیلم‌های میکروبی به باکتری‌های هوازی و بی‌هوازی اجازه رشد می‌دهد و بر عملکرد تجهیزات تأثیر منفی می‌گذارد، خرابی  را تسریع می‌کند و باعث خوردگی فلز می‌شود. کنترل عوامل بیولوژیکی مانند باکتری ها و جلبک ها برای هر تصفیه آب خنک کننده موثر حیاتی است.

زیست‌کش‌های کنترل چنین عواملی را با دو دسته از بیوسیدها ممکن می‌سازند:

-بیوسیدهای اکسید کننده:

ترکیبات مبتنی بر کلر، برم و ازن، بیوسیدهای اکسید کننده اولیه هستند که کنترل گسترده ای از عوامل بیولوژیکی را فراهم می کنند. pH آب ممکن است بر اثربخشی بیشتر بیوسیدهای اکسید کننده تأثیر بگذارد.  

-بیوسیدهای غیر اکسید کننده:

این گروه از مواد شیمیایی در سیستم های محدود برای بستن، گرسنگی دادن یا از بین بردن تولید مثل باکتری ها استفاد می شود. این بیوسیدهای غیر اکسید کن نیمه عمر بسیار کوتاهی در pH عملکرد استاندارد سیستم های محدود دارند و نیاز به نظارت دقیق دارند.   کنترل سطح باکتری ها در سیستم های آب محدود از همان ابتدای پر کردن اول بسیار مهم است. شستشو و پیش تصفیه شیمیایی برای جلوگیری از تکثیر باکتری ها، جلبک ها و قارچ ها بر روی سطوح لوله ضروری است.  

صنایعی که از فناوری سیکل محدود استفاده می کنند

بخش های مختلفی از سیستم های خنک کن از مدار محدود کارآمدتر استفاد می کنند. این صنایع باید در سیستمی سرمایه گذاری کنند که در اوج کار خود عمل کند و در طول سال به سطوح نگهداری پایین تری نیاز داشته باشد. تولیدکنندگان، بیمارستان ها، تأسیسات صنعتی و بسیاری از مشاغل و صنایع دیگر از  صرفه جویی بلندمدت ناشی از فناوری سیکل محدود استقبال می کنند. تصفیه آب موثر تضمین می‌کند که فناوری سیکل  محدود شما سریع و مؤثر باقی می‌ماند، به‌ویژه برای صنایعی که نمی‌توانند آسیب‌های زیاد یا خرابی طولانی‌مدت را به خطر بیندازند.  

تصفیه آب سیکل محدود سرمایشی و گرمایشی برای سیستم های اضطراری صنعتی

صنایع اغلب در صورت قطع برق به برنامه های پشتیبان نیاز دارند. برخی از تأسیسات به ژنراتورها نیاز دارند تا چراغ ها را روشن نگه دارند، در حالی که برخی دیگر به یک سیستم خنک کننده اضطراری برای ادامه فرآیند و خنک کننده اجزا در صورت خرابی مکانیزم اولیه نیاز دارند. تصفیه آب سیکل محدود برای بسیاری از سیستم های اضطراری صنعتی که به آب خنک کن متکی هستند ضروری است.  

ذکر چند نمونه:

به عنوان مثال، ژنراتورهای برق پشتیبان مورد استفاده برای سازه های تجاری مانند بیمارستان ها یا صنایع معمولا دارای سیستم های سیکل محدود هستند. موتورهای این ژنراتورها نیازی به استفاده منظم ندارند، اما در هنگام کار به سیستم خنک کننده نیاز دارند. افزایش راندمان یک سیستم مدار محدود از تصفیه مناسب آب باعث می شود ژنراتور آب خنک کن کافی داشته باشد و همیشه آماد باشد.   تاسیسات هسته ای و سایر نیروگاه ها از خنک کن آب حلقه محدود برای قطعات ایمنی و غیرایمن استفاده می کنند. به لطف مسیرهای خنک‌کن متعدد، قسمت‌های یک سیستم در دمای عملیاتی ایمن باقی می‌مانند.

در تأسیسات هسته‌ای، مکانیسم‌های خنک‌کننده اضافی برای ایمنی نیروگاه حیاتی هستند. اگر کارخانه سرمایش اولیه خود را از دست بدهد، سیستم سیکلبسته امکان حذف مداوم گرما را فراهم می کند. مانند ژنراتورهای پشتیبان در بیمارستان‌ها، سیستم‌های حلقه محدود نیروگاه‌های هسته‌ای باید همیشه آماد تعامل کامل در مواقع اضطراری باشند.  

کاربردهای صنعتی سیستم های سیکل محدود

سیستم های سیکلمحدود بیشتر از موارد اضطراری کاربرد دارند. بسیاری از صنایع از این برای خنک سازی فرآیند استفاد می کنند. به عنوان مثال، اکثر کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی و نوشیدنی از برج‌های خنک‌کن باز برای سرمایش فرآیند استفاد می‌کنند. با این حال، برخی از گیاهان سیستم های سیکل محدود انرژی و آب کارآمد تری را برای سرمایش انتخاب کرده اند. این تاسیسات ممکن است از سیستم های آدیاباتیک استفاده کنند که تغییرات فشار را برای تغییر دما اعمال می کنند.

سایر سیستم‌های سیکل محدود مشابه در نزدیکی چیلرهای نوشیدنی برای خنک‌سازی کارآمدتر و با کنترل دقیق‌تر برای هر فرآیند جداگانه استفاده می‌شوند.  همچنین، سیستم های خنک کن مدار محدود نیز برای خنک کردن اجزای یک نیروگاه استفاده می کنند. سیستم‌های آب به خنک کردن یاتاقان‌ها کمک می‌کنند، در حالی که خنک‌کننده‌های دیگر، روغن، کمپرسورهای هوا و روغن را خنک می‌کنند. در یک نیروگاه، قطعات متحرک می توانند مقادیر زیادی گرما تولید کنند. استفاده از تصفیه آب خنک کن می تواند سایش حرارتی این اجزا را کاهش دهد و یک سیستم حلقه محدود خنک می شود در حالی که نیاز به نگهداری کمتری دارد.  

مزایای سیستم سیکل محدود سرمایشی گرمایشی

سیستم های سیکل محدود در مقایسه با سیستم های باز مزایای متعددی دارند. در حالی که گرمایش یا سرمایش حلقه محدود در ابتدا هزینه بیشتری دارد، با گذشت زمان، این هزینه با صرفه جویی ناشی از راندمان بهتر در همه شرایط جبران می شود. اگر قبلاً یک سیستم حلقه محدود دارید، احساس می کنید سرمایه گذاری با کیفیتی انجام داده اید. اگر نیاز به تعویض سیستم خود دارید، در نظر بگیرید که چگونه یک سیستم محدود می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند – مشروط بر اینکه سیستم را در طول سال هایی که از آن استفاده می کنید نظارت داشته باشید و به اندازه کافی آب ان را تصفیه کنید.

  1. کارایی را افزایش می دهد

سیستم های حلقه محدود کارآمدتر از سیستم های باز هستند. از آنجایی که طراحی آنها آب را در داخل سیستم محصور نگه می دارد، سیستم های محدود به طور دوره ای به آب اضافی برای جایگزینی آب از دست رفته در اثر تبخیر نیاز ندارند. راندمان همچنین در زمستان افزایش می‌یابد که سیستم‌های حلقه محدود می‌توانند خشک کار کنند و از یخ زدگی در ماه‌های سردتر جلوگیری می‌کنند.   کاهش نیاز آنها به تعمیر و نگهداری به این معنی است که شما از هزینه های نگهداری کمتر و عملکرد طولانی تر سیستم بهره مند خواهید شد.

از آنجایی که سیستم های حلقه محدود به مبدل حرارتی جداگانه نیاز ندارند، همانطور که سیستم های باز نیاز دارند، فضای کمتری را در تاسیسات شما اشغال می کنند. در حالی که شما نباید تمام مراقبت از سیستم خود را متوقف کنید، طراحی مدار محدود به بررسی های کمتری در طول سال نیاز دارد.   برای صرفه جویی بیشتر در انرژی، سیستم های خنک کنمدار محدود امکان تغییر سرعت پمپ را فراهم می کنند. کاهش سرعت پمپ می تواند باعث صرفه جویی در انرژی در هنگام کاهش نیازهای خنک کن شود. انعطاف پذیری برای تطبیق با نیازهای خنک کن و انرژی، سیستم های حلقه محدود را در مصرف انرژی کارآمدتر می کند. با این حال، این تنها راهی نیست که سیستم های بسته می توانند با تغییرات سازگار شوند.

  1. توانایی انطباق با عملکرد بهینه

سیستم های خنک کننده مدار بسته عملکرد و کارایی را تا 50 درصد در مقایسه با سیستم های باز بهبود می بخشد. مدار بسته چهار راه برای انطباق با نیازهای خنک کننده و تغییرات دمای بیرون دارد:  

-عملکرد خشک:

سیستم بدون آب خنک کننده کار می کند که سیستم را از یخ زدگی محافظت می کند و نیاز به آزمایش آب و تصفیه شیمیایی را از بین می برد. این گزینه در آب و هوای معتدل با جفت کردن فن های اگزوز با مبدل حرارتی بهترین عملکرد را دارد. برای این گزینه نیازی به آب خنک کننده ندارید.

عملکرد آزاد:

عملیات آزاد زمانی اتفاق می افتد که چیلر را خاموش می کنید. این گزینه به جای چیلر از دمای محیط برای خنک کردن آب فرآیند استفاده می کند.

خنک کننده آدیاباتیک:

تأسیساتی که در شرایط گرم کار می کنند ممکن است به تغییرات فشار خنک کننده آدیاباتیک نیاز داشته باشند. یک سیستم تحت فشار می تواند به خنک کردن آب تا دمای پایین تر از روش های سنتی کمک کند.

سرعت های متغیر:

سیستم های محدود از سرعت های متغیر برای به حداکثر رساندن  انرژی بدون کاهش قدرت خنک کن استفاد می کنند. این ویژگی اجازه می دهد تا کنترل بیشتری بر فرآیند خنک سازی داشته باشید. در مقایسه با فن هایی که فقط دارای کنترل روشن و خاموش هستند، فن های متغیر مصرف انرژی را تا 25 درصد کاهش می دهند.   سازگاری سیستم های محدود را گزینه بهتری برای آب و هوای متغیر می کند، اما در نهایت نگهداری سیستم هزینه آن را در طول زمان تعیین می کند.
خوشبختانه، سیستم های سیکل محدود دارای طراحی هستند که نیاز به تمیز کردن و نگهداری منظم و دقیق را کاهش می دهد. پیش تصفیه موثر در برابر اکثر نگرانی های سیستم سیکل محدود دفاع می کند.  

3. قرار گرفتن در معرض آلاینده ها را به حداقل می رساند

سیستم های سیکل محدود دارای منفذی به هوا نیستند، اما این بدان معنا نیست که سیستم از مواد خارجی موجود در آب محافظت کامل دارد. کاهش آلایندها و آلودگی های موجود در سیستم با طولانی‌تر کردن مدت زمان قبل از نیاز به تعویض قطعات، عمر کل سیستم را افزایش می‌دهد.   به لطف طراحی محدود، این سیستم می‌تواند هفته‌ها بین عملیات شیمیایی با آب تصفیه‌ و نظارتی فاصله داشته باشد. در یک سیستم بدون نشتی، تا زمانی که نظارت و تصفیه آب به طور منظم صورت گیرد، این برنامه ریزی باید برای به حداقل رساندن آلایند ها کافی باشد.

اگر بیش از حد طولانی از سیستم غفلت کنید، ممکن است نشتی ایجاد شود که نگهداری آن را دشوارتر می کند.

  برای جلوگیری از خوردگی در اجزای فولاد کربنی، آب باید pH بالا یا قلیایی داشته باشد. برای حفظ تعادل شیمیایی صحیح، متخصصان تصفیه آب چندین گزینه در اختیار دارند:  

درمان های پلیمری:

زمانی که به طور انحصاری برای برج های خنک کن باز استفاد می شد، درمان های پلیمری اکنون به حفظ سیستم های محدود کمک می کند. این درمان ها اجزایی را در آب می پراکنند که ممکن است به خوردگی یا رسوب کمک کند. با یک سیستم کاملا محدود، درمان های پلیمری بر محیط زیست تأثیر نمی گذارد.

نیتریت سدیم:

نیتریت سدیم عملکردی غیرمعمول دارد. این ماده شیمیایی به طور عمدی کل سیستم را به طور یکنواخت خورد می کند به طوری که خوردگی یکنواخت هیچ نقطه ناهمواری برای سایش اضافی باقی نمی گذارد. نقطه ضعف استفاده از نیتریت سدیم در یک سیستم محدود ناشی از باکتری های موجود در سیستم است. برخی از باکتری ها نیتریت سدیم را مصرف می کنند که باعث افزایش جمعیت آنها می شود. سطوح بالای باکتری می تواند لایه هایی ایجاد کند که به خوردگی کمک می کند.

مولیبدات سدیم:

مولیبدات سدیم اکسیداسیون را مهار می کند. متأسفانه قیمت این ترکیب به دلیل ناآرامی های سیاسی در مناطق مرتبط با مولیبدیت بسیار متفاوت است. این مواد تنها گزینه‌ها برای حفظ یک سیستم سیکل محدود نیستند، بلکه نمونه‌ای از محصولاتی هستند که متخصصان تعمیر و نگهداری می‌توانند از آن استفاده کنند.  

با ما تماس بگیرید

 

برای جلوگیری از آسیب جدی ناشی از آب تصفیه نشده، به تصفیه مکرر سیستم و محتویات آن نیاز دارید. سیستم سیکل محدود به یک متخصص برای تعویض فیلترها، انجام بررسی تعادل pH و انجام بررسی های تعمیر و نگهداری نیاز دارد. ما متخصصان تصفیه آب داریم که راه درست متعادل کردن ترکیب شیمیایی آب در سیستم شما را می دانند. برای اطلاعات بیشتر در مورد تصفیه آب و تعمیر و نگهداری سیستم، همین امروز با ما تماس بگیرید.

ما می خواهیم به شما کمک کنیم که یک سیستم تمیز و ماندگار داشته باشید.

برای تصفیه آب  با ما تماس بگیرید

جهت سفارش از صفحه فروشگاه بازدید کنید.

جستجو

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دسته بندی مقالات

آخرین مقالات

برچسب ها

تبلیغات

کلینیک تصفیه آب ایران