sky-main-page

اصلاح و تجهیز دستگاه به الکترودیونیزاسیون EDI جهت تولید آب خاص و لوله کشی استیل لوپ آب خالص به روش جوشکاری اربیتال Orbital Welding داروسازی آنی درمان

اصلاح  و تجهیز دستگاه به الکترودیونیزاسیون EDI جهت تولید آب خاص و لوله کشی استیل لوپ آب خالص به روش جوشکاری اربیتال Orbital Welding  داروسازی آنی درمان

اصلاح و تجهیز دستگاه به الکترودیونیزاسیون EDI جهت تولید آب خاص و لوله کشی استیل لوپ آب خالص به روش جوشکاری اربیتال Orbital Welding داروسازی آنی درمان

الکترودیونیزاسیون EDI چیست؟

Electrodeionization (EDI) یک فناوری تصفیه آب با هدایت الکتریکی است که از الکتریسیته، غشاهای تبادل یونی و رزین برای حذف گونه های یونیزه شده از آب استفاده می کند.

الکترودیونیزاسیون چه چیزی را از آب حذف می کند؟
EDI یون ها و دیگر گونه های باردار را از آب حذف می کند، به عنوان مثال نمک ها و اسیدهای آلی.

الکترودیونیزاسیون چگونه کار می کند؟ نحوه کار EDI

ماژول EDI شامل مجموعه ای از محفظه های پر شده با رزین های تبادل یونی است که توسط غشاهای تبادل یونی از هم جدا شده اند. آب وارد ماژول می شود، جایی که یک میدان الکتریکی اعمال شده در زاویه قائم به جریان، یون ها را مجبور می کند تا از طریق رزین ها و در سراسر غشاها حرکت کنند. این یون های ناخالصی به طور دائم به محیط متصل نیستند، بلکه در جریان های غلیظی جمع آوری می شوند که می توانند به سمت تخلیه یا بازیافت هدایت شوند. آب محصول دیونیزه  را می توان به طور مستقیم بکار گرفت یا برای افزایش خلوص آب تحت درمان بیشتر قرار گرفت.

ماژول EDI در واقع به عنوان یک بستر تبادل یونی عمل می کند که به طور مداوم به صورت الکتریکی بازسازی می شود. هنگامی که یون ها از طریق رزین ها و بین غشاهای انتخابی کاتیون یا آنیون حرکت می کنند، با یون های H+ و OH- مبادله می شوند. یون هایی که به رزین های تبادل یونی متصل می شوند در نهایت تحت تأثیر میدان الکتریکی اعمالی خارجی به یک محفظه جداگانه مهاجرت می کنند. این همچنین یون های H+ و OH- لازم برای حفظ رزین ها را در حالت بازسازی تولید می کند. یون ها در محفظه جداگانه شستشو  می شوند تا هدر بروند.

محدودیت های EDI با تبادل یونی معمولی متفاوت است. در سناریوی دوم، خلوص یونی آب اساساً توسط تعداد کل یون های جذبی توسط رزین ها محدود می شود. EDI با حداکثر سرعت ورود یون ها محدود می شود. بار یونی خیلی زیاد باعث اضافه بار ماژول می شود. بنابراین، EDI اغلب پس از اسمز معکوس و اگر آب بسیار سخت است، با گاززدایی برای حذف دی اکسید کربن استفاده می شود.

مزایای الکترودیونیزاسیون چیست؟

بسترهای تبادل یونی در سیستم‌های EDI به‌طور مداوم بازسازی می‌شوند تا مانند بسترهای تبادل یونی که در حالت دسته‌ای کار می‌کنند، تخلیه نشوند. از آنجایی که ناخالصی ها از طریق کنسانتره ها حذف می شوند، رزین را رسوب نمی کنند و تخلیه نمی کنند. یک واحد EDI ممکن است سالها قبل از نیاز به تعویض کار کند.

معمولاً مقاومت محصول در برابر آب بیش از 15 MΩ.cm به طور مداوم با استفاده از این فرآیند به دست می آید. این فناوری می تواند به عنوان جایگزینی برای کارتریج های تصفیه یکبار مصرف استفاده شود. علاوه بر مزایای عملی و کاهش زمان از کار افتادن اجتناب از تعویض کارتریج، EDI همچنین می‌تواند خلوص ثابت‌تری نسبت به سیستم‌های تبادل یونی تک تخته ارائه دهد که ممکن است یون‌های ضعیف‌تر را در هنگام تخلیه رسانه آزاد کنند.

حجم کمتر رزین در یک ماژول EDI (در مقایسه با بستر تبادل یونی) همچنین باعث کاهش انتشار ناخالصی های آلی می شود.

تماس با ما:

تماس باما

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دسته بندی مقالات

پروژه های شاخص

برچسب ها

تبلیغات

کلینیک تصفیه آب ایران