sky-main-page

اجرای لوله کشی آب خالص به روش جوشکاری اربیتال داروسازی پورسینا

اجرای لوله کشی آب خالص به روش جوشکاری اربیتال داروسازی پورسینا

اجرای لوله کشی آب خالص به روش جوشکاری اربیتال داروسازی پورسینا

لوله کشی آب خالص


لوله کشی استنلس استیل بهداشتی با جوشکاری تمام اتوماتیک اربیتال ولدینگ

آب با خلوص بالا مانند DI یا WFI یک خورنده بسیار تهاجمی برای فولاد ضد زنگ است. علاوه بر این، درجه دارویی WFI در دماهای بالا (80 درجه سانتیگراد) به گردش در می آید تا استریل بودنش حفظ شود. مرز باریکی بین پایین آوردن درجه حرارت کافی برای حمایت از موجودات  که برای محصول مرگ اور است و بالا بردن درجه حرارت به اندازه کافی برای ترویج تولید براده های زنگی وجود دارد.

براده های زنگ زده یک قشر نازک مایل به قهوه ای با ترکیب متغیر ناشی از خوردگی اجزای سیستم لوله کشی فولاد ضد زنگ است. خاک و اکسیدهای آهن احتمالاً اجزای اصلی هستند، اما آهن، کروم و نیکل به اشکال مختلف نیز ممکن است وجود داشته باشند. وجود براده های زنگ زده برای برخی از محصولات مرگ آور است .  وجود آن ممکن است منجر به خوردگی بیشتر شود، اگرچه وجود آن در سیستم های دیگر نسبتاً مشکلی به وجود نمی آورد.

جوشکاری می تواند تأثیر مخربی بر مقاومت در برابر خوردگی داشته باشد

رنگ حرارتی که در نتیجه مواد اکسید رسوبی روی جوش و HAZ در حین جوشکاری بوجود می آید، بسیار مضر است. در تشکیل براد های زنگی در سیستم های آب دارویی نقش دارد. تشکیل اکسیدهای کروم، که به رنگ گرما کمک می کنند، یک لایه زیرین خالی از کروم ایجاد می کند. که در برابر خوردگی آسیب پذیر است. رنگ حرارتی را می توان با اسید شویی و سنگ زنی که فلز را از سطح از جمله لایه زیرین فاقد کروم حذف می کند. و مقاومت در برابر خوردگی را به سطوح نزدیک به فلز پایه باز می گرداند. با این حال، اسید شویی و سنگ زنی برای پرداخت سطح مضر است. غیرفعال سازی سیستم های لوله کشی با اسید نیتریک یا فرمولاسیون کلانت برای غلبه بر اثرات مضر جوشکاری و ساخت قبل از قرار گرفتن سیستم های لوله کشی انجام می شود.

تجزیه و تحلیل الکترون اوگر می گوید که غیرفعال سازی کلانت می تواند تغییرات سطحی در توزیع اکسیژن، کروم، آهن، نیکل و منگنز را که در سراسر ناحیه جوش و گرما رخ می دهد تا شرایط پیش جوش بازگرداند. با این حال، غیرفعال شدن فقط بر لایه سطح خارجی تأثیر می گذارد. و زیر 50A نفوذ نمی کند، در حالی که رنگ حرارتی می تواند 1000Å یا بیشتر در زیر سطح گسترش یابد.

نتیجه

بنابراین، به منظور نصب یک سیستم لوله‌کشی که به مقاومت خوردگی مواد پایه جوش‌نشده نزدیک می‌شود. تلاش برای محدود کردن آسیب‌های ناشی از جوشکاری و ساخت به سطحی که اساساً بتوان با غیرفعال کردن آن را بازسازی کرد، مهم است. این مستلزم استفاده از گاز پاکسازی با حداقل میزان اکسیژن و تحویل آن به شناسه اتصال جوش بدون آلودگی توسط اکسیژن یا رطوبت اتمسفر است. کنترل دقیق حرارت ورودی در حین جوشکاری و اجتناب از گرمای بیش از حد نیز برای جلوگیری از کاهش مقاومت در برابر خوردگی مهم است. کنترل فرآیند ساخت به منظور دستیابی به جوش‌های با کیفیت بالا و به‌طور مداوم، و رسیدگی دقیق لوله‌ها و قطعات فولادی ضد زنگ در طول ساخت برای جلوگیری از آلودگی، الزامات ضروری برای دستیابی به یک سیستم لوله‌کشی با کیفیت بالا است که در برابر خوردگی مقاوم بوده و خدمات تولیدی طولانی‌مدت ارائه می‌کند.

تماس با ما:

تماس باما

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دسته بندی مقالات

پروژه های شاخص

برچسب ها

تبلیغات

کلینیک تصفیه آب ایران